نباید با بیانیه گام دوم برخورد شعاری شود


حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه باید درقبال آفاق تمدنی پیش روی انقلاب موظف باشیم، گفت:باید موظف به محور‌های محتوایی، بیانیه گام دوم باشیم تا با این بیانیه برخورد شعاری نشود.

عقیق:به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین
محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گردهمایی مدیران فرهنگی و مسئولان
طرح و برنامه ادارات کل تبلیغات اسلامی که صبح امروز در سالن همایش‌های
سازمان دارالقرآن برگزار شد، اظهار کرد: ما باید در قبال آفاق تمدنی که پیش
روی این نهضت و انقلاب است و محور‌های محتوایی، بیانیه گام دوم خود را
موظف و ملتزم بدانیم تا با این بیانیه برخورد شعاری نشود.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید در قبال
چشم‌اندازِ چشم‌نواز تمدنی که پیش روی انقلاب اسلامی ایران است و ان
شاءالله به سمت آن حرکت می‌کنیم؛ خود را موظف بداند. باید مشخص شود که
سازمان برای این افق‌های تمدنی پیش روی انقلاب چه می‌خواهد انجام دهد.


حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی بیان کرد: یکی از مواردی که باید
به‌طور ویژه به آن پرداخته شود پیام تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی است.
باید مشخص شود این سازمان چه حرف جدیدی برای امروز این جامعه، مردم و
جوانان دارد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز در سازمان تبلیغات
اسلامی باید به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به طور ویژه بپردازیم. انقلاب
اسلامی یک مصاف؛ نبرد، هجوم و کارزار بزرگ تمدنی را شروع کرده است و یک
مبارزه سخت را در پیش دارد.


وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در بسیاری از معیار‌ها تقویت شده و دشمن
تمدنیِ ما در محور‌های مهمی تضعیف شده است. در این شرایط تشخیص پیامی که در
این مسیر مفید باشد حائز اهمیت است. این موضوعی است که در این گونه
نشست‌ها باید مورد بررسی قرار بگیرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی با بیان این موضوع که آرایش سازمانی
سازمان تبلیغات اسلامی باید بازخوانی و باز طراحی شود، گفت: نحوه
برنامه‌ریزی‌ها و نوع تعاملات با عناصر خودجوش و مردمی که در حوزه فرهنگ
فعالیت دارند باید ارتقاء یابد و فعالیت‌های مؤثر پر و فایده‌ای که پیش از
این در سازمان انجام شده باید تقویت و اشتباهات اصلاح و نقاط ضعف برطرف
شود.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود با تأکید بر این موضوع
که سازمان تبلیغات اسلامی باید در قبال الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت طرح
داشته باشد،بیان کرد: مبلغان باید در مورد یک سبک زندگی، شخصیت، نظام
آموزشی، معماری و هویت برتر برای جامعه،گفتمان و طرح داشته باشند و سازمان
تبلیغاتی که به آفاق تمدنی ناظر است حتماً محتوای فاخرتر، غنی‌تر از آنچه
که پیش از این داشته را عرضه می‌کند و تعامل با مساجد، هیئات مذهبی و
معلمان باید بیشتر از گذشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code